Design versus složení?
Spousta konvenčních značek má na marketing vlastní páky. Složení kosmetiky příliš neřeší a snaží se produkt prodávat díky nádhernému obalu a emocím s ním spojeným. Rtěnka, pudr či sprchový gel v designovém pouzdře od návrhářské firmy totiž potěší nejedno oko, ale na první pohled se skvěle vyjímají také v naší koupelně. Ovšem za jakou cenu?
Jednoduše řečeno – nádherné věci mají v našich životech místo. Dělají nám radost a při koupi novinky na trhu vytvářejí nezapomenutelné emoce. Skvostné obaly, krabičky a designové vychytávky na nás útočí na každém rohu. Na nákupu krásné věci, která nás potěší, není nic špatného. Horší to však je se složením obsahujícím toxiny a podezřelé látky, které už mají svoje místo na seznamu INCI v mnoha zemích odžito. Někde jsou dokonce zakázané, přesto je výrobci dokážou do designové dózy propašovat. V mnoha případech produkt neprodá jeho účinek, ale krásný obal nebo všichni ti sexy a na první pohled pohodoví lidé, kteří nám svým šťastným úsměvem slibují, že budeme vypadat jako oni.
Z EXTRÉMU DO EXTRÉMU
V bio kosmetice se pro změnu klade extrémní důraz na kvalitu výrobku. Řeší se vše od původu ingrediencí až po přísné audity mezinárodních certifikátů zaručujících tu nejlepší kvalitu. Výrobci mají plné ruce práce, aby dostali na trh nejčistší produkt, a design produktu často vypadne z hlavní role. Třeba obal bio rtěnky mnohdy pokrývají podivné fialové kytičky se zelenými lístečky a vše se skrývá v narůžovělé krabičce se žlutým zajíčkem (jakože netestujeme na zvířatech) s černým nápisem VEGAN FRIENDLY. Zatímco mladá generace si řekne WTF, starší začnou srovnávat a výbornou bio rtěnku slibující vláčné hebké rty vyživené prvotřídním bambuckým máslem vymění za designový nadčasový a elegantní produkt s magnetickým víčkem v sametové krabičce s logem korporátu. A vůbec netuší ani neřeší, co vlastně koupili. Třeba trochu olova v červené barvě s kapkou butylhexyltoluenu a nádechem ikonické vůně. Proč ne.
GREEN BEAUTY POD TAKTOVKOU NADČASOVÉHO DIRIGENTA
Ale i v green beauty se najdou výjimky, které vědí, že obal prodává, třeba rakouská značka vielö. Její design se nemusí stydět za obsah a naopak. Majitelé firmy se chtěli vyhnout deziluzi z ošklivých green beauty produktů a přinesli na trh design výrobků, který jde ruku v ruce s jejich čistým složením. Umožní nám zažít na vlastní kůži to nejlepší z bio ingrediencí, jejichž kvalitu hlídá přísný rakouský certifikát. To vše v takovém provedení, že se za ně žádná koupelna nebude muset stydět.
NENÍ NÁM TO JEDNO
Minimalistické, nadčasové a velice čisté provedení odkazuje na čistotu produktů. Jednoduché linky jsou pastvou pro oči a černé písmo na bílém podkladu působí decentně a luxusně zároveň. Ve vielö zkrátka vědí, co je dobré. Proto jejich výrobky ocení nejen milovníci designu, ale všichni lidé, kteří mají rádi, když se čisté složení snoubí s pohledem na hezké věci. Obklopovat se krásnými produkty je v pořádku. Ale ještě lepší je, pokud mají dobrý vliv na naši planetu, zdraví i budoucnost. Protože – není nám to jedno!
#neninamtojedno
TEXT: MARTIN GOGA A EVA KARLASOVÁ
FOTO: ARCHIV ZNAČKY VIELÖ A UNSPLASH.COM
Vložte si do košíku
Pokud vás zaujaly jen některé produkty, stačí si níže vybrat.
Akce
Akce
Akce
Akce
Akce
Akce
Sdílejte ho s přáteli
Příspěvek byl publikován 18. 10. 2021 / Rubriky: Eko téma