Milé zákaznice, milí zákazníci, rádi bychom vás upozornili, že objednávky uskutečněné ve dnech 29. 4. - 1. 5. budeme z důvodu inventury a státního svátku expedovat ve čtvrtek 2. 5. 2024.
Děkujeme za pochopení. ❤
Váš košík je prázdný.

Dopřejte si něco zdravého pro svou pokožku. Jestli si nevíte rady, zavolejte. Rádi vás uslyšíme.

+420 724 102 829
Po - Pá 9:00 - 14:00

Otrokyně make-upu?

Otrokyně make-upu?

Líčení pod taktovkou moderních trendů často přebírá roli masky, která vytváří iluzi „dokonalosti“ a v mnoha případech je některým dospívajícím i dospělým postupem času bližší než jejich skutečná tvář. My si však klademe otázku: je opravdu nutné skrývat svou osobitost a ukazovat světu místo autentické podoby někoho cizího? 

Přemýšlím, kdy to začíná. A tak se zkusím vžít do dívky ve věku 13–14 let. Probouzí se ve mně žena, chci se líbit starším klukům, toužím po první lásce, se kterou se budu vodit za ruku. Příběhy magazínových vrstevnic mě ujišťují, že to k dospívání patří. Jenže ony jsou jiné, tak nějak „bezchybně souměrné, výrazné, vypadají dospěleji...

Nemám dokonalou tvář, zato začínající akné, nemohu se s nimi srovnávat. Pak mi svitne naděje. Dívka v mém věku s tváří plnou pupínků na svém blogu vymaže svůj „obyčejný obličej“ vrstvou make-upu, nanese světlé oblouky pod oči, tmavé a světlé pruhy všude kolem, šablona na obočí, ostré linky, umělé řasy… Po několika minutách zrychleného videa je z ní dívka z plakátů. Wow efekt, který mě ohromí. Blogerka s návodem „na štěstí“ demonstrativně ukazuje produkty, a já ten návod přebírám. Ukecám mámu a v drogerii nakoupíme vše, co „nutně potřebuji“. Od té doby každé ráno maluji na svůj obličej tu dívku, kterou chci být.

 marketing velkých značek snaží evokovat pocit, že takové, jaké jsme, jsme vlastně nedostatečné… Nejen v mladých dívkách vyvolává všudypřítomný tlak na dokonalost a eliminaci domnělých vad pocity méněcennosti a nutkavou potřebu opravit vše, co se přírodě tzv. „nepovedlo“.

Jsem dospělá. Magazíny pro „úspěšné“ ambiciózní ženy na tento trend navazují, jen šminky jsou o poznání dražší. Bez make-upu nejdu ani k popelnicím, líčení se stává nutností, musím totiž zakrýt dospělé akné. Zmuchlaná tvář po ránu mi připadá cizí, ošklivá, vzdálená té „mojí, kterou nosím“. Naštěstí díky kosmetickým firmám umím napravit skoro vše, co příroda „pokazila“. Náročné líčení zahrnující mnoho různorodých kroků je mojí každodenní potřebou, jakousi nevyhnutelnou samozřejmostí. Na svoji skutečnou tvář mám jen letmou vzpomínku a neumím si představit, že by mohla být sama o sobě krásná.

Přiznám se, že uvedená fikce je hodně podobná tomu, co jsem žila do svých 35 let. Pak jsem si uvědomila, jak moc mě tento přístup svazuje, a že krása i štěstí jsou úplně jinde... A že líčení může fungovat a pomáhat jinak. Není nad to, mít ráda svoji skutečnou tvář, líčením jí jenom pomoci rozkvést.

Obličej dnes hýčkám čistou přírodou, bez nánosů syntetických make-upů zmizelo dospělé akné, pleť září zdravím. Teprve nyní si připadám krásná i po ránu. Líčím se podle nálady ráda, nikoli z potřeby či nutnosti. Světe div se, vyrazím ven klidně bez make-upu. Začala jsem mít ráda svoji skutečnou tvář! Nebylo to ze dne na den, ale postupně přišla úlevná a okouzlující svoboda!

A pro svoje dcery si přeji totéž: aby se měly rády takové, jaké jsou!

_______________________________________________________________________________

NÁŠ TIP: Pokud máte doma teenagerku, která se chce líčit za každou cenu, zkuste spolu vybírat produkty, jež nebudou její pleť zbytečně zatěžovat. Co je však nejdůležitější, naučte jí především s láskou pečovat o vlastní pokožku. Zdravá a zářivá pleť je podle nás tím nejlepším make-upem. Z péče pro teenagery se nám nejvíce osvědčily tyto produkty:

1. Inlight Bio sada Cleansing Ritual 

Ideální duo pro hloubkové čištění, zklidnění a hydrataci pleti obsahuje výtažky z rostlin známých pro dokonalé vyživení a zklidnění problematické kůže. 

Čištění pleti je prvním a velmi důležitým krokem ke zdravé a čisté pokožce bez akné, vrásek a pigmentových skvrn. Aplikace Bio čisticího balzámu Inlight spolu s Bio květovým tonikem Inlight představuje dokonalý rituál pro hloubkové čištění a odlíčení pleti. Nejlepších výsledků dosáhnete, pokud používáte oba produkty současně.

2. Inlight Bio denní olej na obličej 

Lehká, pečující a výživná směs rostlinných bio-aktivních výtažků skvěle sedne i mladistvé pokožce náchylné k akné

3. Zuii Bio tekutý make-up 

Poklad s jemnou texturou a přírodním složením obsahuje měsíček lékařský tradičně ceněný pro schopnost působit protizánětlivě a aloe vera známou hojivými a zklidňujícími účinky. Zcela bezpečný i pro mladé slečny, které chtějí zakrýt případné nedostatky pleti.

4. Zuii Bio krémový rozjasňovač 

Multifunkční multilíčidlo z květin vykouzlí na rtech i tvářích zdravou barvu s matným finišem.

Bio krémové multilíčidlo z výtažků květin a ovoce vykouzlí na vašich rtech i tvářích hravě zdravý tón s matným finišem. Jemná krémová textura se nádherně roztírá, krásně drží a zároveň o vás něžně pečuje. Výjimečná je také smyslná vůně vzácných růží, která na rtech zanechává příjemnou chuť.

5. Zuii Bio tužka na obočí 

Bio certifikovaná tužka s nemastným složením a dlouhotrvající barvou pro snadné vytvarování a přirozené zvýraznění obočí

6. Zuii Bio rtěnka 

Rtěnka s výjimečnou kompozicí blahodárných olejů je k dispozici i ve velmi přirozených odstínech. Pokud například Mandarin, Sheer Peach či Nude

_______________________________________________________________________________

Proč jsme v rámci biOrganica spustili projekt #nostesvojitvar?

  1. Trendy v líčení posledních let tlačí ženy k popírání vlastní identity, podkladové a korekční báze i make-up nejprve vygumují vlastní barvu a rysy obličeje, aby na něj další líčidla vymalovala tvář „novou“. To vše za použití mnoha produktů v silných vrstvách. Trpí tím skutečné sebevědomí a kromě jiného také pleť, kterou čím dál častěji postihují dermatitidy a dospělé akné – tedy další důvody, kvůli nimž je potřeba pleť opět maskovat. Spirála, jež sama sebe roztáčí, nutí ženy k větší a větší spotřebě kosmetických výrobků, což většině zapojených firem maximálně vyhovuje.

  2. Právě z toho důvodu se v nás marketing velkých značek snaží evokovat pocit, že takové, jaké jsme, jsme vlastně nedostatečné… Nejen v mladých dívkách vyvolává všudypřítomný tlak na dokonalost a eliminaci domnělých vad pocity méněcennosti a nutkavou potřebu opravit vše, co se přírodě tzv. „nepovedlo“. Přestaňme tento tlak podporovat. Věříme, že pokud bude líčení respektovat osobitost a autenticitu ženy, nikoli agresivně přepisovat barvy a rysy její tváře, pomůže podtrhnout její vlastní krásu a hodnotu, kterou si sama lépe uvědomí.

  3. Cílem projektu #nostesvojitvar je ukazovat skutečnou krásu, jejíž součástí bývají jemné i hlubší vrásky, viditelnější póry, pihy, drobné chloupky i šediny… To vše k nám patří. I to jsme my. Právě proto toužíme po tom vést ženy ke svobodnému přístupu k líčení spojenému s důvěrou v sebe sama, díky níž budou schopné vyrazit bez výčitek i nenalíčené. Prostě jen tak.

Naty Sadloňová nalíčená přírodní dekorativní kosmetikou ZUII, která je vyrobena převážně z bylin a květin.

TEXT: ANDREA VANÍČKOVÁ
FOTO: MARTIN GOGA, ARCHIV ZNAČEK, UNSPLASH.COM A PEXELS.COM 

Text vyšel v magazínu biOrganica LÉTO 2019. 

Líbil se vám článek?
Sdílejte ho s přáteli

Příspěvek byl publikován 26. 11. 2021 / Rubriky: Blog

Magazine image

Stáhněte si poslední vydání magazínu biOrganica

biOrganica v médiích