Milí zákazníci, z důvodu omezených kapacit přepravců počítejte s možným zpožděním při doručení Vašich objednávek přepravními službami. 
Pokud jste z Prahy, využijte naši novou službu ROZVOZ, kde garantujeme dodání obratem.
Přejeme klidný advent.
Přeskočit na obsah

Váš košík je prázdný.

Dopřejte si něco zdravého pro svou pokožku. Jestli si nevíte rady, zavolejte. Rádi vás uslyšíme.

+420 724 102 829
Po - Pá 9:00 - 14:00

Stromy pro lepší život

Stromy pro lepší život

BiOrganica s neziskovou organizací Sázíme stromy vysadila v listopadu 2019 prvních dvacet stromů. Letošní firemní sázení zhatil koronavirus, ale 66 dalších přírůstků do okolí Prahy přesto přibude!

Nápad aktivně se podílet na zazelenání planety se zrodil v rodině spoluzakladatelky firmy Biorganica Andrey Vaníčkové. „Děti přesazovaly bylinky a já jsem fotila jejich ruce. Při tom mě napadlo, že právě sázení zeleně je to, čím můžeme planetě nejvíc prospět. Večer jsem sedla k internetu a první na monitoru vyskočila neziskovka Sázíme stromy.“

Martina Pavelková, zakladatelka neziskové organizace (více v boxu) jí spolupráci vysvětlila tak lákavě, že na podporu sázení brzy putovalo deset korun z každého nákupu v BiOrganica. Firma prostě zaplatí určitý obnos, neziskovka ve spolupráci s obcí a krajinářem zajistí sázení a zaměstnanci mohou tužit svaly i vztahy v rámci smysluplného teambuildingu na čerstvém vzduchu. Loňská sázecí akce navzdory sychravému počasí patřila k nezapomenutelným zážitkům zaměstnanců BiOrganica, jejich rodinných příslušníků i přátel. Všichni se těšili na další, jenže člověk míní, koronavirus mění…

Stromy nepočkají
„Na jaře nikdo nevěděl, co bude. Nejnáročnější období karantény přišlo hned na začátku sezony. Většinu akcí jsme přesunuli na podzim, kdy ovšem téměř na den přesně přišla opatření druhé vlny,“ vysvětluje Martina. Navíc nařízení se pořád měnila a sázecího teambuildingu se mohly účastnit jen firmy, které by ho provedly v pracovní době jako „výkon povolání“. Jenže většina podporovatelů měla home office. Podnikových akcí nebylo moc, nicméně firmy – i když neměly možnost zaměstnance do sázení zapojit, peníze na výsadby neziskovce nechaly.

„Musíme sázet jen s vlastními zaměstnanci a brigádníky a daří se nám to jen díky akčnosti a nasazení našich koordinátorů a někdy i jejich rodin. V obcích sázela třeba starostka s místostarostkou, v další zase samotný místostarosta zvládl zasadit 35 stromů a sám k nim zatloukl všechny kůly, což je ta nejtěžší práce,“ chválí Martina pracovité milovníky přírody.

Díky tomu se jen minimum výsadeb odkládá na jaro. Ani to dost dobře nejde, protože stromy už byly v zahradnictví zarezervované a většinou také vykopané. Musely tedy do země i za cenu toho, že společenská část práce – budování vztahů při podpoře přírody – bude upozaděna.

Blížíme se ke stovce
BiOrganica vybrala od zákazníků dalších 100 000 korun, za které se bude sázet dalších 66 stromů v Pticích, Mníšku pod Brdy a Popovičkách. „Mám radost, že se nám firmy vracejí,“ pochvaluje si Martina. „Až do minulého roku jsme nebyli zvyklí na opakující se velké částky. Stále více firem v současnosti místo jednorázového ‚Pojďte, uděláme si teambuilding‘ odvíjí výšku daru od svých prodejů. Takových máme kolem sedmi, a to nám umožňuje lépe plánovat, zaškolovat nové koordinátory a investovat do informačního systému. V prvních letech jsme sázeli jen v okolí Prahy, Brna a Ostravy, v současnosti máme rozsah po celé republice. Letošek je ve znamení dobré finanční stabilizace i přízně počasí, takže se můžeme maximálně věnovat co nejvyšší kvalitě výsadeb. Čím lépe je totiž strom zasazen, tím má lepší startovní podmínky. Máme novou kolegyni, která má na starost vzdělávání spolupracovníků a nových koordinátorů, aby věděli nejen, jak se co dělá, ale také proč. Přes všechny problémy s pandemií mám z letoška velkou radost, protože se nám povedlo i více dbát na kontrolu následné péče o zasazené stromy, která je povinností obce. Někde sice nebyla dokonalá, ale jinak se vyplácí to, že se do sázení pouštíme jen tam, kde cítíme opravdové nadšení.“

Skvělé zpětné vazby
„Splnili jsme i další velký cíl – vytvořit perfektní a intuitivní evidenci sázení a veškerého dění v organizaci,“ pokračuje Martina. „Se systémem nazvaným ‚stromis‘ jsme natolik spokojení, že bychom ho chtěli poskytnout i dalším podobným organizacím. Díky němu nejsme zavalení neefektivním papírováním, je propojený s webem i odměňováním koordinátorů. Mám štěstí, že vhodní lidé přicházejí tehdy, když je potřebujeme. Webové stránky jsem poptávala na portále Um sem um tam – ozval se nám Michal Martínek a udělal nám zdarma bezvadný web. Spolu s mým manželem, který se v práci zabývá procesním řízením, systém vytvořili a máme na něj výborné zpětné vazby.“

Ty má i BiOrganica od Martiny Pavelkové, která se vloni účastnila slavnostního otevření nového sídla firmy. „Všichni návštěvníci akce tenkrát dostali cestovní balení tří produktů BiOrganica obsahující Face Cleanser, květové tonikum i obličejový olej od Inlight. Okamžitě jsem se zamilovala a všechny tři si objednala. Face Cleanser kupuju v největším balení a každý večer se těším, jak si ním budu masírovat a čistit obličej,“ usmívá se Martina, která pečuje nejen o přírodu, ale i o sebe.

BOX – Dobře zakořeněná organizace
Cesta Martiny Pavelkové (42) k založení neziskové organizace Sázíme stromy byla klikatá. Láska k cizím jazykům u ní převážila nad zájmem o přírodu a vyústila ve studium oboru zahraniční obchod Vysoké školy ekonomické v Praze. Po absolutoriu měla na starosti export a import ve velké nadnárodní firmě. Její pohled na to, co v životě opravdu chce, změnilo narození prvního syna. Kvůli výchově dětí (dva synové a dcera) i kvůli sebepoznání si udělala několik psychoterapeutických výcviků. Práce psychoterapeutky ji však nelákala a nevěděla, jak propojit svůj pracovní život s láskou k přírodě. Během víkendu v Krkonoších jí to došlo – může sázet stromy s firmami, jež poskytnou peníze a zároveň sázení prožijí jako smysluplný teambuilding. Bude to taková zahradní terapie pro lidi, kteří to opravdu potřebují. Název organizace – Sázíme stromy – byl hned jasný. Doména už byla zadaná, ale spojila síly s její majitelkou – krajinářkou Zuzanou Kazmirowskou. První podporovatelem se stal Chimpanzee Bar – výrobce zdravých sušenek pro sportovce. V současnosti je seznam přispívajících firem i jednotlivců úctyhodný a neziskovka díky rozsáhlé síti koordinátorů zanechává zelené stopy po celém Česku. Na počitadle www.sazimestromy.cz/o-sazeni můžete sledovat, jak úctyhodně rostou čísla nově zasazených stromů a keřů.

TEXT: Jana Šulistová
FOTO: Martin Goga a unsplash.com

Vložte si do košíku

Pokud vás zaujaly jen některé produkty, stačí si níže vybrat.


OrganiCup Menstruační kalíšek

OrganiCup Menstruační kalíšek

skladem

  • OrganiCup Menstruační kalíšek (size A)

    size A

  • OrganiCup Menstruační kalíšek (size B)

    size B

  • OrganiCup Menstruační kalíšek (size MINI)

    size MINI

Pánbach 100 % přírodní univerzální čistič (sklo)

Pánbach 100 % přírodní univerzální čistič (sklo)

skladem

  • Pánbach 100 % přírodní univerzální čistič (sklo) (Geránium  500 ml)

    Geránium 500 ml

  • Pánbach 100 % přírodní univerzální čistič (sklo) (Skořice  500 ml)

    Skořice 500 ml

  • Pánbach 100 % přírodní univerzální čistič (sklo) (Tangerinka  500 ml)

    Tangerinka 500 ml

cleanser

Inlight Bio čisticí balzám na obličej

skladem

  • Inlight Bio čisticí balzám na obličej (1,5 ml)

    1,5 ml

  • Inlight Bio čisticí balzám na obličej (15 ml)

    15 ml

  • Inlight Bio čisticí balzám na obličej (45 ml)

    45 ml

  • Inlight Bio čisticí balzám na obličej (90 ml)

    90 ml

Inlight Bio květové tonikum

1 195 Kč

skladem

Inlight Bio květové tonikum

Inlight Bio květové tonikum

skladem

  • Inlight Bio květové tonikum (2 ml)

    2 ml

  • Inlight Bio květové tonikum (50 ml)

    50 ml

  • Inlight Bio květové tonikum (200 ml)

    200 ml

BiOrganica vonná svíčka L

395 Kč

skladem

| 1|

Líbil se vám článek?
Sdílejte ho s přáteli

Příspěvek byl publikován 16. 11. 2020 / Rubriky: Eko téma

Magazine image

Stáhněte si poslední vydání magazínu biOrganica

biOrganica v médiích

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.