Váš košík je prázdný.

Dopřejte si něco zdravého pro svou pokožku. Jestli si nevíte rady, zavolejte. Rádi vás uslyšíme.

+420 724 102 829
Po - Pá 9:00 - 14:00

COMOPROOF 2025 nelichotivé zrcadlo kosmetického trhu

COMOPROOF 2025 nelichotivé zrcadlo kosmetického trhu

Před dvěma týdny jsem už poněkolikáté navštívila Cosmoprof, největší kosmetický veletrh v Evropě. Akce pro profesionály, kde značky z celého světa prezentují své produkty, služby, obaly či ingredience a hledají distributory nebo jiné formy spolupráce. Monstrózní událost, která odráží aktuální stav kosmetického trhu – a to zrcadlo bohužel není moc lichotivé. Moře syntetiky, plastů, nepřirozenosti a „krásného marketingu“. Mají zde vůbec prostor přírodní značky a našli jsme nějaké bio poklady?

COSMOPROF – DOMÉNA MUŽŮ, UMĚLÉ KRÁSY A PRODUKTŮ ZDARMA

Italská Boloňa hostí Cosmoprof od roku 1967, který tak už skoro 60 let ovlivňuje byznys s krásou. Letos přivítal 3 128 vystavovatelů, prezentujících 10 000 značek. Během 5 dní přišlo na výstaviště 255 000 návštěvníků. Čtvrtek a pátek patřil profi obchodníkům. Co mě překvapilo – že optikou Cosmoprof je „svět krásy“ primárně záležitostí mužů, kteří mezi profesionály významně převažovali.

Víkend byl doménou partiček teenage školaček lovících tuny kosmetických produktů zdarma. Umím si představit, jaký zahul jejich pleť po takovém toxickém koktejlu dostane a co to s ní udělá. Další typickou návštěvnicí pak byla žena s nadměrně nafouknutými rty, obrovskými vějíři řas, umělými vlasy, nehty apod. – odrážející tak smutný obraz dopadů obchodu s krásou a ženským sebevědomím. 

 

TRENDY? MOŘE PLASTU A SILNÉ SYNTETICKÉ VŮNĚ!

Procházet tímto kolosem není nic snadného. Vzduch je těžký, vydýchaný a přesycený syntetickými vůněmi, které mi po chvíli způsobují bolest hlavy a únavu. Frustraci umocňuje pohled na nekonečné množství plastových obalů. Ačkoliv se na každém rohu skloňuje slovo „udržitelnost“, realita mluví jinou řečí – vznikají tu tuny potenciálního plastového odpadu. Pokud má být otázka dopadu obalů na životní prostředí řešena vážně, je třeba začít právě tady.

BIO KOSMETIKY MÉNĚ NEŽ ŠAFRÁNU

Mezi téměř třiceti halami byla přírodní kosmetice věnována jediná – hala č. 21, kam směřovaly i mé kroky. Interiér plný vyobrazení květin, stromů a lesů sliboval přírodní obsah, ale už letmý pohled na složení většiny produktů mě rychle vyvedl z iluze. Phenoxyethanol, silikony, syntetická pěnidla (SLS, ALS), propylenglykol a další látky, které podle mého do skutečně přírodní kosmetiky nepatří, byly přítomné téměř všude.

U těch několika málo značek, které prošly tímto prvním filtrem, jsem se zpravidla zastavila s dotazem na bio certifikaci. Odpověď „jsme přírodní“ mi ale zdaleka nestačí. Nechceme přece zákazníkům nabízet produkty obsahující složky kontaminované toxickými herbicidy a pesticidy, ani podporovat konvenční zemědělství – jednoho z největších znečišťovatelů, který ničí půdu, vodu, vzduch, faunu i flóru.

Skutečně certifikovaných bio značek bylo v hale 21 naprosté minimum. Z desetitisíců vystavovatelů napříč veletrhem jsem jich napočítala sotva deset maximálně patnáct.

 

BIO OSTROV MEZI PLASTEM BYL NATURALIS

Určitou oázou uprostřed moře plastu se pro mě stal velkoryse pojatý stánek firmy Naturalist, se kterou dlouhodobě spolupracujeme. Potkat se s nimi právě v tomto prostředí bylo vlastně osvěžující. Skutečné aloe vera, opravdové byliny, žádné zelené klamy na obalech. Firma, která si už více než 30 let zakládá na bio složení a podle mě patří k tomu nejlepšímu, co v oblasti přírodní kosmetiky vůbec existuje.

Navíc zde osobně přítomný zakladatel a vizionář Domenico spolu se svými syny působili autenticky, přátelsky a pevně zakořeněně ve své filozofii. Letos představili řadu novinek, z nichž některé jsem měla možnost vidět a držet v ruce vůbec poprvé.

A tak – uprostřed všeobecné frustrace z plastového a syntetického světa veletrhu Cosmoprof – moje srdce pookřálo. Právě tady jsem objevila poklady.

TRH KOSMETICKÉ PÉČE I LIDSTVO POTŘEBUJE BIO POKLADY

Kosmetický veletrh jasně ukazuje, že vlna opravdového zájmu o bio péči, která se zvedla před deseti, patnácti lety, už dávno změnila směr. Tehdy poctivé bioznačky přesvědčily zákazníky kvalitou, účinností a skutečnými výsledky. Otevřely dveře – a právě do tohoto prostoru se dnes ve velkém tlačí značky, které si slova jako „přírodní“ nebo „udržitelný“ berou spíš jako marketingovou zkratku než odraz skutečného obsahu.

Na Cosmoprofu jsem si ale zároveň znovu silně uvědomila, že v biOrganice máme skutečný poklad. Značky, které nic nepředstírají, které jsou čisté, poctivé a patří k tomu nejlepšímu, co současná kosmetika nabízí. A právě s takovými brandy má smysl pracovat – i (a snad právě) v době, kdy je trh zahlcený líbivým pozlátkem bez obsahu.

Dobrou zprávou je, že ze stánku Naturalis vezu super novinky, a pár pokladů jsem ulovila i jinde. Aktuálně testujeme a jdeme hlouběji do složení, takže se máte na co těšit.

Andrea Vaníčková

photo: Naturalis a Canva

Vložte si do košíku

Pokud vás zaujaly jen některé produkty, stačí si níže vybrat.


| 1|

Líbil se vám článek?
Sdílejte ho s přáteli

Příspěvek byl publikován 10. 04. 2025 / Rubriky: Eko témaNaše témaNovinky

Magazine image

Stáhněte si poslední vydání magazínu biOrganica

biOrganica v médiích